14 januari 2016 Reneeterberg

Nieuwe huisstijl? Nieuwe webteksten!

AppelBedrijfscateraar Appèl uit Den Bosch vond het in 2015 tijd voor een nieuwe huisstijl. Een huisstijl die beter aansloot bij het bedrijf waartoe zij zijn uitgegroeid. Daar horen natuurlijk ook nieuwe webteksten bij. Met een nieuwe tone-of-voice.

Copywriter gezocht

Appèl plaatste een oproep online voor een tekstschrijver, copywriter. Als foodliefhebber was ik direct enthousiast. Het klikte en ze kozen mij als copywriter voor hun nieuwe teksten. Om mezelf van de juiste informatie te voorzien én om het karakter van het bedrijf te leren kennen, interviewde ik eerst een aantal medewerkers op het hoofdkantoor. Hierdoor kreeg ik een goed beeld van de sfeer, de werkwijze en de normen en waarden van het bedrijf. Een nuchter bedrijf vol harde werkers, dat open communiceert, waar goed eten en de mens centraal staan.

Tone-of-voice benadrukt eigenschappen van bedrijf

Dankzij de input  van Appèl kon ik een tone-of-voice creëren die deze eigenschappen van het bedrijf benadrukt: nuchter, stoer, trots, positief, persoonlijk en respectvol. De webteksten vertellen in heldere taal, zonder ingewikkelde zinnen, wie Appèl is en wat Appèl doet. Je kunt de teksten hier lezen.

Zeggen jouw webteksten al precies waar jouw bedrijf voor staat? Ik help je graag om de eigenschappen van je bedrijf te vertalen naar je (web)teksten. Mail me gerust voor meer informatie: renee@reneeterberg.nl.

Tagged: , , ,