Komt je communicatie-afdeling om in het werk? Een extra copywriter nodig vanwege een grote campagne of drukte? Vertel me wat je nodig hebt en ik heb razendsnel jouw woordje klaar. Of het nu short of long copy is. Altijd een duidelijk verhaal, gericht op de doelgroep en communicatiedoelen.
Je kunt me niet alleen inschakelen voor aantrekkelijke webteksten, interviews en artikelen, maar ook voor scripts van bedrijfsvideo’s, persberichten, nieuwsbrieven of copy voor je socials, advertenties en brochures. Zoek je nog een pakkende naam voor content-rubrieken, magazines, productlijnen of voor je bedrijf? Ook voor naamgeving kun je bij me terecht.
Ben je nog plannen aan het maken en kun je wat frisse ideeën gebruiken? Ik sluit graag aan bij overleg wanneer contentstrategie en formats nog bedacht moeten worden. Of ik zet mijn contentideeën voor je op papier om jou en je collega’s van creatieve input te voorzien.
Enexis Groep, Curio, Breda Actief, De Ontwerpers, Chantal van Heertum Marketing Designer, Kees de Boekhouder, Era Content+, Tinne+Mia, Happy Circle, Skechers, Respect Zorggroep en nog veeeel meer organisaties!
Het Engelse woord copywriter betekent eigenlijk gewoon tekstschrijver. Denk maar eens aan het wat ouderwetse Nederlandse woord ‘kopij’ dat ‘te drukken tekst’ betekent. Toch is er in de praktijk een verschil in betekenis. Het woord copywriter wordt meestal gebruikt voor tekstschrijvers die voor reclame- en communicatiebureaus werken. Copywriters schrijven short-copy zoals bedrijfsnamen, slogans en pay-offs, maar ook long copy zoals webteksten, blogs, advertorials, video-scripts of branded content.
De teksten hebben een vaak een commercieel doel. Maar dat betekent niet dat copywriters alleen maar schrijven over het product dat verkocht moet worden. Een copywriter denkt na over wat de doelgroep van een tekst graag wil lezen, schrijft in de juiste tone-of-voice en zorgt zo dat de boodschap van het merk optimaal aansluit op de behoefte van de lezer.